donderdag

Bedwelming

Zoals al vaker opgemerkt zoek ik wanhopig naar welzijn en vervulling.Hoe meer ik er niet in slaag dit te vinden hoe wanhopiger ik me ga richten op een doel in mijn leven. Maar ook mijn doelen worden steeds schaarser en ongrijpbaarder.Het feit dat het voor mij steeds moeilijker wordt om bevrediging te vinden maakt mij gespannen en bang. Daarom verlang ik steeds meer naar manieren om mijn spanningen en angsten te doen verdwijnen. Vandaar dat ik koortsachtig op zoek ben naar middelen om de toenemende stress te verzachten. Soms bedwelm ik mijn stress met alcohol, nicotine of met een joint. Maar soms wil het ook nog wel eens helpen om me vol te stouwen met chips, borrelnootjes of andere maagdempers. Elke prikkel die ik krijg van bovengenoemde middelen is als het ware een bedwelming. Wanneer ik nu mijn eigen leven als toeschouwer waarneem zie ik dat het niets anders is dan een roes. Er is op dit moment niets bedwelmender dan mijn eigen leven. En het ergste van alles is dat het mij ook niet de verlangde bevrediging zal geven