donderdag

Bestaat God?

Er zijn duizenden boeken gepubliceerd over het wel of niet bestaan van god. En er komen dagelijks nieuwe boeken bij. Met uitzondering van de zogenaamde heilige boeken die er natuurlijk rotsvast van overtuigd zijn dat god wél bestaat. Voorst zijn er zo'n 300 religies die ook in een of andere god geloven. Wat mij betreft bestaat er geen god. En als er geen god bestaat zijn alle religies (god zij dank) overbodig. Dat zou trouwens ook goed zijn voor de wereldvrede. Want als we streven naar een geweldloze wereld, moeten we eerst alle religies opheffen. Want zij zijn door eeuwen heen verantwoordelijk geweest voor het voeren van oorlogen. In naam van god zijn miljoenen mensen vermoord. Religies staan meestal ook negatief tegenover het leven. Bijna alles wat het leven aangenaam maakt is verboden. En je moet in het hiernamaals aan god verantwoording afleggen over hoe je geleefd hebt. Maar ik doe gewoon wat ik graag doe en neem daar zelf verantwoording voor. Wanneer ik iets verkeerds doe wordt ik daar meteen op afgerekend, niet in het hiernamaals. Als ik iets goed doe wordt ik daar meteen voor beloond, niet in het hiernamaals.Er bestaat geen god. Er is niets hogers dan de mens. En de mens is zelf verantwoordelijk voor zijn leven