donderdag

Ik wil me prettig voelen

Ik ben altijd op zoek naar aangename ervaringen. Hoe aangenamer mijn ervaringen zijn, des te aangenamer ik het wil hebben in mijn leven. Dat is een van dingen waar ik het meest tegenaan loop. Ik wil me prettig voelen, steeds prettiger. Maar hoe aangenaam mijn ervaringen ook zijn, ik blijf maar zoeken naar nog aangenamere ervaringen.Ik krijg er nooit genoeg van. Sterker nog, hoe aangenamer mijn ervaringen zijn, hoe groter mijn verlangen er naar wordt. Ik ben voortdurend op zoek naar een toestand waarin ik me beter voel. Vooral als ik me niet lekker voel gaan mijn gedachten naar betere tijden. Dan denk ik 'kon ik maar voor altijd in die prettige toestand blijven'. In feite zoek ik dus naar aangename ervaringen die nog in mijn geheugen zitten. Ook al lijken mijn ervaringen op het eerste gezicht nieuw, het zijn gewoon oude ervaringen in een nieuw jasje. Het is gewoon een herhaling van iets wat ik al ken. Maar ik ben mijn oude leventje zat , ik verveel me. Doch hoe graag ik ook wat anders wil, ik kom er niet van los omdat ik steeds in een kringetje ronddraai