donderdag

Recycling

Na mijn blogje over angst voor de dood begin ik me steeds meer bewust te worden van mijn wensen die met sterven te maken hebben. Schreef ik gisteren over het recht om zelf te bepalen wanneer ik wil sterven, vandaag wil ik het hebben over wat er na mijn dood met mijn lichaam moet gebeuren. Want mijn lichaam is voedsel. Dat kan ook niet anders omdat mijn lichaam is ontstaan uit voedsel. Daarom slinkt mijn lichaam als ik niet eet. Wanneer ik niet eet verdwijnt er iedere dag een stukje van mijn lichaam. Wil ik mijn lichaam in stand houden dan zal ik iedere dag moeten eten. Mijn lichaam is dus het product van voedsel. Ik heb mijn hele leven granen, groenten en vruchten genuttigd. Waardoor ik een lichaam van 80kg bij elkaar heb gegeten. En tachtig kilo voedsel kun je niet zomaar begraven of verbranden. Je mag geen voedsel vernietigen, dat is zonde. Daarom wil ik mijn lichaam voor hergebruik beschikbaar stellen..Als blijk van dankbaarheid geef ik mijn lichaam terug aan de natuur. De natuur mag mijn lichaam als voedsel gebruiken. Vogels wormen en andere dieren zullen mij daar zeer erkentelijk voor zijn. Want voedsel is voedsel