donderdag

Tijd heelt alle wonden

Ieder mens kent grote en kleine problemen. Toch heb ik op een of andere manier altijd het gevoel dat mijn problemen de grootste en de beroerdste zijn. Gelukkig weet ik ook dat mijn problemen vanzelf weer voorbij gaan. Zonder dat ik daar iets voor hoef te doen. Hoe beroerd en uitzichtloos mijn problemen ook zijn, uiteindelijk sterven ze gewoon een natuurlijke dood. Sommigen mensen gaan daarvoor naar een psychiater. Psychiaters zijn serieuze mensen. Met wat voor absurd probleem je ook komt, ze luisteren oprecht, trekken een conclusie en gaan direct aan het werk. Hoe lang het duurt voordat je van je probleem af bent heeft veel te maken met je financiele situatie. Want als je geld genoeg hebt kun je je hele leven er mee door blijven gaan. Maar er komt een tijd dat je er genoeg van hebt, dat je afrekent met je probleem. Op dat moment heeft de tijd je wond geheeld, niet de psychiater. Want het is gewoon een kwestie van tijd. Misschien had je probleem zichzelf al veel eerder opgelost. Maar de psychiater verhinderde het een natuurlijke dood te sterven