donderdag

Waar ik eigelijk naar zoek

Uit mijn schrijven in vorige logs blijkt steeds dat ik op zoek ben naar iets wat er nu niet is. En aangezien ik alleen kan zoeken naar iets wat ik al ken, moet ik ergens weten waar ik naar zoek.. Want hoe zou ik moeten zoeken naar iets wat ik nooit ervaren heb? Hoe zou ik dat moeten vinden? Waar zou ik dan naar moeten kijken? En hoe zou ik kunnen weten wanneer ik het gevonden had? Dat zou ik alleen kunnen weten als ik het zou herkennen. Ik kan alleen iets herkennen als ik het reeds ken. Waarschijnlijk zoek ik dus naar aangename dingen uit het verleden die nog ergens in mijn geheugen zitten. Mischien een buitengewone ervaring van vorig jaar, dertig jaar geleden of misschien zelfs van voor mijn geboorte. Wellicht zijn het wel die gelukzalige negen maanden in de baarmoeder die in mijn geheugen voortleven.. Misschien ben ik wel op zoek naar de oer-geborgenheid van de baarmoeder. Omdat ik die geborgenheid ben kwijtgeraakt kan het zijn dat ik op allerlei manieren probeer weer een veilig en warm nest te vinden. Een nest waar ik me beschermd voel tegen de boze buitenwereld. Tot nu toe echter zonder succes